Μουσική Προπαιδεία

                                 …με την ΕΥΑ ΙΕΡΟΠΟΥΛΟΥ

4Στο μάθημα της μουσικής προπαιδείας τα παιδιά έρχονται σε επαφή με όλα τα μουσικά όργανα, μαθαίνουν να χρησιμοποιούν τη φωνή τους, διασκεδάζοντας παράλληλα μέσα από παιχνίδια. Ακόμη στο μάθημα τούς δίνεται η ευκαιρία τραγουδώντας να συσχετίσουν τη μουσική με το λόγο, το γλωσσικό ρυθμό  καθώς και να αντιληφθούν μουσικές  έννοιες με βιωματικό τρόπο.


  • Γνωριμία με τον κόσμο της μουσικής 3-4 Ετών (με γονείς)

Στην τρυφερή ηλικία των 3-4 χρόνων το παιδί συχνά αισθάνεται τους χώρους μακριά από τα οικεία πρόσωπα ξένους ή εχθρικούς. Η πιο εύκολη και ομαλή εισαγωγή λοιπόν, στο δρόμο της μουσικής είναι η “συνδιδασκαλία” με κάποιον από τους γονείς. Τα πλεονεκτήματα της μεθόδου είναι πολλά:

  • ο χώρος του Ωδείου λειτουργεί ως προέκταση του σπιτιού
  • το παιδί βλέπει το γονιό να συμμετέχει ενεργά στη διαδικασία της μάθησης, αποτελώντας ένα ζωντανό παράδειγμα
  • το παιδί ακολουθεί οδηγίες και συμμετέχει σε ομαδική δραστηριότητα με τον πιο φυσικό τρόπο
  • το παιδί μοιράζεται με το συνοδό-γονιό τη χαρά, τη γαλήνη και την εσωτερική ηρεμία που προσφέρει το μάθημα της μουσικήςΌσο για το γονιό, θα έχει τη χαρά να δει από κοντά τα πρώτα βήματα του παιδιού του στο μαγικό κόσμο της μουσικής και να χαλαρώσει παίζοντας και μαθαίνοντας μαζί του.
  • Α’ έτος 4-6 χρόνων (χωρίς καθήκοντα για το σπίτι)

 Η πρώτη επαφή με τη μουσική δεν μπορεί παρά να είναι ένα συνεχές μελωδικό, ρυθμικό και κινητικό παιχνίδι. Τα μεταλλόφωνα μας βοηθούν να βάλουμε ήχους στα παραμύθια και τα στιχάκια μας, τα κρουστά Orff, μας κρατούν το ρυθμό και οι αιώνια λατρεμένες μελωδίες των μεγάλων μουσουργών ντύνουν το χορό μας.

  • Εξασκούμε το αυτί, τη φωνή, τις λεπτές κινητικές μας δεξιότητες, γράφουμε παραμύθια στίχους, τους βάζουμε μουσική
  • Γινόμαστε μια ομάδα, μια παρέα, μια οικογένεια και δουλεύουμε ομαδικά και αγαπημένα.
  • Μαθαίνουμε να σεβόμαστε την ομάδα, αλλά και τον καθένα ξεχωριστά.

    Β’ έτος (με καθήκοντα για το σπίτι)

Τη δεύτερη χρονιά τα παιδιά αποκτούν μεγαλύτερη εξοικείωση με το μουσικό κείμενο (παρτιτούρα) και, καθώς από τον επόμενο χρόνο θα αρχίσει η εκμάθηση συγκεκριμένου οργάνου, εισάγεται η έννοια της μελέτης στο σπίτι.

Ακόμα, τη χρονιά αυτή τα παιδιά θα γνωρίσουν από κοντά τα μουσικά όργανα, ακούγοντάς τα σε ηχογραφήσεις, σε ζωντανές συναυλίες, αλλά και δοκιμάζοντάς τα όλα με τη βοήθεια των αντίστοιχων καθηγητών, ώστε τελειώνοντας να έχουν πια μια σαφή εικόνα σχετικά με το μουσικό δρόμο που θέλουν ν’  ακολουθήσουν στη ζωή τους.

* Ένα παιδί πρώτης δημοτικού προκειμένου να ενταχθεί ομαλά στον κόσμο της μουσικής και να επιλέξει με σιγουριά το όργανο που θα μάθει, μπορεί να παρακολουθήσει απευθείας το 2ο έτος ακόμα κι αν δεν έχει παρακολουθήσει το πρώτο.